Du är med mig, när sorgen är för stor

Trettiofyra veckor och en dag.
Tvåhundratrettionio dagar sedan du, min största lycka i livet, blev min största sorg.
 
Vi gick mot vinterhalvåret då du lämnade oss, och det var inte långt kvar tills den första snön låg på marken. I dagsläget har hela vintern passerat, och snön har kommit och täckt hela din gamla värld och nu i princip försvunnit. Nu går vi emot sommaren. Våran första sommar utan dig.
 
Jag är glad över att vi förra sommaren var beredda på att det skulle bli din sista.
Jag är glad för att vi levde för dig den där sista sommaren.
Jag är glad att vi åkte hem ifrån semestern då du inte hade det bra.
Jag är glad att vi åkte hem så vi hann göra alla de saker du älskade de sista veckorna av sommar, sol och dig.
Jag är glad att vi ägnade tiden vi hade kvar till att busa, mysa, bada och träffa alla dina hundkompisar.
 
Jag är glad att din sista sommar, blev den bästa någonsin.
Jag är glad att din tredje och sista födelsedag blev den bästa någonsin.
 
Det kommer bli en konstig sommar. Utan att ha Andreas hemma. Utan att ha dig. Men vi kommer ta oss igen den, likväl som vi tagit oss igenom vintern. Visst kommer vi det, hjärtat?
Vi kommer ta oss igenom den, starkare än någonsin.
 
Jag vet, att någonstans lever du i en bättre värld. Du har det bra nu. Du mår bra nu. Och jag vet, att vi gjorde det enda rätta som återstod. Även om jag har ett stort hål inom mig. Även om ensamheten skär inom mig, och hjärtat bultar så det gör ont av att tänka på att du aldrig kommer hem igen.

Det har snart gått åtta månader sedan mitt hjärta gick i tusen bitar och varenda andetag blev en kamp.
Det har snart gått åtta månader och jag saknar dig ännu så att jag vissa dagar kan gå sönder.
Det har snart gått åtta månader men jag minns ännu sorgen som ett slag i magen.

Det var du och jag mot världen och nu står jag ensam kvar mitt i kriget.
Slagen till marken av beskedet att min bästa vän måste dö och vi måste vara liemannen.

Jag saknar dig något så fruktansvärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0